Monday, December 23, 2013

Wahai ibubapa…didik dan awasi lah anak kita..Semoga peristiwa ini Allah jauhkan daripada kita kerana terlalu berat untuk di pikul…Akibat Cinta murtad


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum wm

Saudara dan saudari yang di muliakan
Peristiwa di bawah yang berlaku kepada saudara kita ini amat menyedihkan dan cukup memilukan hati mereka yang bergelar ibu dan ayah. Mengapa ia terjadi dan bagaimana nak mengelakkan daripada terjadi kepada kita semua. Masalah ini hanya dapat diatasi dengan kembali kepada apa yang diperintahkan Allah kepada kita..mengambil semua sistem atau hukum hukum Allah dalam semua aspek kehidupan kita. Pendidikan ugama yang tak menyeluruh, sistem bertuhankan nafsu di biarkan berluasluasa di muka bumi ini dll…maka berlakulah segala masalah yang dapat kita saksikan saban hari di muka akhbar saperti satu contoh di bawah ini..
Jadi, kita tidak ada pilihan kecuali kembali kepada ajaran Al Quran sepenuhnya dan ini telah di buktikan oleh Rasulullah SAW dengan mendidik para sahabat sehingga mendapat pengikhtirafan Allah SWT..

Berita yang menyedihkan….
Kuala Lumpur: Hanya disebabkan mencintai kekasih berlainan agama, seorang wanita berusia 24 tahun tergamak membiarkan ayah kandung dicekik abang teman lelakinya ketika si bapa cuba membawanya pulang dari rumah kekasih, di sini.
Lebih menyedihkan, si anak tidak menghiraukan rayuan ayah dan ibu kandungnya yang datang menjemputnya pulang, sebaliknya menyuruh kedua-dua orang tuanya itu membiarkannya tinggal di kawasan rumah panjang itu bersama teman lelakinya. 
Menceritakan kisah itu, ayah malang yang hanya mahu dikenali Omar, 53, berkata, dugaan diterimanya amat berat apabila anak perempuan disayanginya terjebak dengan cinta menjurus ke arah murtad.

“Walaupun saya kurang berpelajaran, namun didikan agama terhadap anak tak pernah saya abaikan. Malah, kami sekeluarga selalu berkumpul dan bertazkirah selepas Maghrib.

“Tiba-tiba seorang daripada anak yang selama ini mendengar cakap, rajin mengaji al-Quran dan menutup aurat berubah sikap sebaliknya.
Rujukan: Oleh Amir Abd Hamid dan Yusmizal Dolah Aling HM 231213

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...